Jodhpur, wat een leuke chaos. - Reisverslag uit Jodhpur, India van marenhenk - WaarBenJij.nu Jodhpur, wat een leuke chaos. - Reisverslag uit Jodhpur, India van marenhenk - WaarBenJij.nu

Jodhpur, wat een leuke chaos.

Door: henk

25 Juli 2014 | India, Jodhpur

Helaas is het bericht van 2 dagen geleden de de mist in gegaan.
We zijn van Jaipur naar Udaipur gereisd. In Jaipur hebben we een kindertehuis en een kinderdorp van I - Indian bezocht. Erg indrukwekkend hoe men de straatkinderen via justitie, politie, telefonische kinderhulpdienst en via de straat opvangt en weer probeert bij de ouders te plaatsen met begeleiding. Waar dat niet lukt worden de kinderen opgevangen gekleed en een onderdak verstrekt. Ze krijgen onder andere basis- en voortgezet onderwijs. Via kleine ambachtelijke producties worden er spullen verkocht als sieraden, kleding, tasjes, en dergelijke. Ze hebben een eigen ziekenhuisje waar eerste hulp wordt verleend wat ook aan de omliggende dorpen wordt aangeboden. Ook zorgen ze voor water in die dorpen. Indrukwekkend was ook hun schooltje in een slum . Plattelanders die naar Jaipur trokken en eigenlijk niets hebben. In het gelukkigste geval een maaltijd via een dagloon bijeen geschraapt! 's' avonds heerlijk bij Suresh gegeten, en daarvoor zijn is uwe huis bekeken.
Vervolgens op weg naar Udaipur, bekend van het James Bond hotel. Enkele interessante plekjes bezocht zoals de tempel de ghats aan het meer, de lokale markt, waar ik door een overijverige politieagent werd heen gebracht. Leon heeft inmiddels zijn slag geslagen met een paar leuke inkopen. De avond afgesloten met een voorstelling met typisch Indiase dansen en een poppenshow.
Vandaag in Ranakpur de grootste Jaintempel van India bezocht. Met 12 miljoen aanhangers slechts een kleine groep. Inmiddels zijn we gesetteld I het enorm chaotische Jodhpur waar we bij de wereldberoemde Omeletteshop hebben gegeten. Vanaf ons dakterras een prachtig uitzicht op het fort. Morgenvroeg om 9 uur gaan we dat berichten en om 11.oo uur vertrekken we naar Jaisalmer. Om 8 uur ga ik echter eerst inkopen doen bij de kruidenshop want daar staat Jodhpur om bekend. We etend lekkerste carrier, e.a. Indiase gerechten.
Met Suresh heeft Leon een deal gemaakt dat hij met ons naar het noorden gaat. Na Jaisalmer en Bikaner reizen we door naar Amritsar, Dharamsala en via Manali naar Delhi. We hebben hier in Jodhpur een guesthouse middenin het oude centrum.
Voor dit moment is dit het. Van Suresh de groeten, speciaal voor Riny, Wilma en Frans. Later zal ik nog eens proberen om foto's te plaatsen. Dat is eerder mislukt. Groetjes aan iedereen.
Henk.

• 26 Juli 2014 - 11:01

Dini En Piet:

Hallo Henk en Leon Zo te zien beleven genoeg avonturen en geniet er maar van want het is zo weer voorbij. Prachtige indrukken en lekker eten dat vergeet je niet gauw. Geniet samen nog fijn vader en zoon en tot gauw. Piet en Dini xxx

• 26 Juli 2014 - 13:35

Jeanette:

Hoi henk, je beleeft weer veel in India. Lekker eten en overal naartoe reizen. Wij zijn weer van kamp terug enlekker uitgeskapen. Nu op stap ggeweest met pa naar zijn oude tuin. Nu met ma op stap. Groetjes van jeanette

• 27 Juli 2014 - 15:35

Anne-Mascha:

Hoi Henk en Leon,
    terwijl jullie nog steeds genieten in het mooie (en ongetwijfeld warme) India, genieten wij nog steeds in Zeeland. Vandaag een fietstocht gemaakt en met het fietspontje van Veere naar Kamperland en onderweg even picknicken. Veel plezier nog daar! Hier gaat dat zeker lukken. Morgen komen Nini en Nico trouwens ook hier naar toe om de omgeving met ons hier te verkennen.
    Groetjes van Richard, Anne-Mascha, Merijn en Merle

• 27 Juli 2014 - 21:59

Nini:

Leuk weer wat van jullie te horen. Wij zijn net terug van een weekje varen met Britte. We hadden prachtig weer en hebben de eerste 2 dagen in Katwijk (strand) vertoefd. Daarna naar Gouda, en via Krimpen (molens Kinderdijk) naar de Biesbosch waar we nog een dagje hebben gezwommen en in een klein bootje hebben gepeddeld. Heel veel plezier jullie in Jaisalmer. Ik ben een klein beetje jalours op jullie, want ik vind dat echt een heel leuke stad.liefs.