We zijn er! - Reisverslag uit Dharamsala, India van marenhenk - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Dharamsala, India van marenhenk - WaarBenJij.nu

We zijn er!

21 November 2014 | India, Dharamsala

Lieve allemaal,
We zijn aangekomen en hebben meteen de eerste nacht 10 uur geslapen. We zitten dus meteen in het ritme want het hier nu 07.15 uur.
Lekker luxe heeft Ed ons naar Schiphol gereden en in diezelfde flow hebben we de taxi van Quito Airport naar Otavalo genomen. Daar kwamen we rond het donker om 18.30 uur aan bij het door een Belg geleide hotel Riviera Sucre, rustig gelegen en toch vlakbij de place to be.
In het vliegtuig was niet alleen geweldig vegetarisch (hindoe) eten met 2 curry's, chapati, rijst, salade en een geweldig mangotoetje (hebben zij nu die michelin-ster van de week gekregen of vergis ik me?) maar troffen we ook een geweldige crew aan van onze nationale trots de KLM. De Ecuadoriaanse chauffeuse leek haar 1e honderdduizend kilometer nog niet achter het stuur gezeten te hebben want ze had ook de hele weg wel nodig. Dankzij haar langzame rijstijl ging alles echter prima. We hebben een ruime en brandschone kamer en net als de chauffeuse spreken ze gelukkig nog net wel spaans maar dan heb je het ook echt gehad. Gelukkig hebben we ons in het vliegtuig ijverig aan de cursus Spaans gewijd dus wij komen er wel.
Enkele weetjes: Ecuador is ongeveer 7 Nederland en wordt vnl. bewoond door mestizos, een mengeling van de oorspronkelijke indiaanse bevolking. Een kwart van de (vnl.) RK inwoners behoort nog tot 1 van de 12 inheemse volkeren. Ecuador werd in 1830 een onafhankelijke republiek en men exporteert vooral olie (producten), bananen, koffie, cacao, snijbloemen en garnalen. De laatste kun je ook op de luchthaven kopen. Zo'n 38% van de soms kleinere mensen, leeft onder de armoedegrens. Er zijn nog veel van tijd tot tijd actieve vulkanen. Gisteren hebben we het centrum verkent en straks gaan we op pad en zullen we ter nagedachtenis aan Bob eerst een kaarsje gaan opsteken in 1 van de mooie kerken.
Daarna willen we de omliggende dorpen gaan bezoeken. We zijn benieuwd wat de dag gaat brengen.
Voor nu liefs en goeds
Mar en Henk

• 21 November 2014 - 13:57

CBS:

Heerlijk dat de reis goed is gegaan, en op naar het avontuur.
    Lief van het kaarsjes, schatten.
    xxx Charl,Bella,Sam

• 21 November 2014 - 14:33

Diane:

Geniet maar lekker en kom met mooie verhalen weer thuis.

groetjes Diane

• 21 November 2014 - 14:42

Jenny:

Geniet van jullie vakantie ik kijk uit naar de verhalen liefs xx

• 21 November 2014 - 15:09

Katinka:

Jeetje, en toen waren jullie plotseling al weer weg... Het was even langs me heen gegaan. Wat vliegt de tijd toch!
    Gelukkig is de reis weer goed verlopen! Heel veel plezier en we gaan jullie weer volgen.

Veel liefs Tink en family

• 21 November 2014 - 16:21

Karin:

Heerlijk! Lekker rondreizen in Ecuador en meelezen -leven in Nederland.
    Ga zo door en geniet er van.

• 21 November 2014 - 16:47

Marian En Fred:

Hoi Mar en Henk, fijne vakantie. We houden jullie in de gaten ;-)

• 21 November 2014 - 20:24

Nini:

Wij zijn er benieuwd naar Equador en vooral ook naar de galapagos. Zet hem op en bovenal: geniet ervan.
    liefs.

• 21 November 2014 - 22:55

Hans & Wil:

Als jullie genieten van de reis, zullen wij genieten van jullie verhalen. Dus heel veel plezier.

• 23 November 2014 - 09:43

Marie-José Van Der Meij:

Geweldig om direct te lezen hoe het met jullie gaat en hoe jullie reis verloopt. Ben zeer benieuwd naar het vervolg.