Thailand, soppong - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van marenhenk - WaarBenJij.nu Thailand, soppong - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van marenhenk - WaarBenJij.nu

Thailand, soppong

Door: Marenhenk

21 December 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Beste vrienden,
We hebben na ons vertrek op 11 december ruim een week nodig gehad om zelf bij te slapen en uit te rusten. Dat is uiteindelijk gelukt maar vroeg wel zijn tijd. Heel veel uren (bij)geslapen maar nu zijn we weer topfit. Gevolg is wel dat we eerst veel aangelummeld hebben.
Uiteindelijk zijn we goed aangekomen in Chiang Mai op di 11-12-12 en vonden onderdak in en prima Lodge. Net buiten de oude stad aan de rivier. Lekker luxe. Eerst een paar uur slapen en toen de stad verkent.
Op wo 12-12-12 schrokken we om 10.00 uur wakker. Oje, de tandarts om 11.00 uur. Na een snelle douche en dito snel ontbijt waren we toch nog RO D 11.00 uur bij de tandarts. Na een gedegen onderzoek bleek er toch een ingrijpender behandeling nodig dan verwacht met dito behandeltijd van minstens 3 weken.
Gelukkig kon het ook wachten tot volgend jaar en dat leek ons toch beter. Om nu meteen de hele vakantie op te offeren is wel heel veel gevraagd. Wij weer op pad. Stad verder verkent en
's-avonds een bezoek aan de nachtmarkt gebracht.
Op do 13-12-12 maken we een uitgebreide wandeling uit de Lonely Planet langs de bekende tempels e.a. bezienswaardigheden en we ontdekken een meer dan voortreffelijk Indiaas restaurant!
Op vr 14-12-12 ontdekt Mar om 07.00 uur (wat een tijd op je vakantie!) een tor op het gordijn die we met vereende krachten naar buiten werken. We ontbijten buiten de deur en vertrekken naar het station om eigenhandig een treinkaartje Bankok-Chumphon te kopen wat moeiteloos lukt evenals het retourkaarten voor enkele dagen later. Daarna vertrekken we met de sorng-taa-ou (een soort gedeelde taxi) naar de bekende en zeer grote Talat Warorot. Je kunt er zo ongeveer alles uit de hele wereld kopen. We keren uiteindelijk terug via de nabij het hotel gelegen Islamitische straat waar een alternatieve nachtmarkt wordt gehouden en een van origine Indiase vrouw uitstekende, zelfgemaakte gerechten verkoopt. Heerlijk!!! We keren er 3 keer terug en krijgen uiteindelijk ook nog verrukkelijke massala thee van de familie. Ondertussen heeft Henk de nodige klanten voor haar geronseld.
Za 15-12-12 lummelen we nog een dag rond. We bezoeken Airport Plaza, een heel groot winkelcentrum, en in de avond de zaterdagmarkt. Wat simpeler dan de nightmarkt maar heel gezellig. Halverwege bezoeken we een in aanbouw zijnde zilveren(!) tempel. Indrukwekkend. Vrouwen mogen overigens niet in de tempel omdat er 500 jaar geleden heiligheden zijn verbrand en de entree van de dames zou niet goed zijn voor de tempel maar ook de goden verzoeken over de vrouwen zelf. Opgepast dus, buiten blijven! Mar slaagt overige s prima op de markt. Tot slot vinden we nog een prima eettentje waar het Singhabier ook prima smaakt.
Zo 16-12-12 Om 10.00 uur pikt de minibus ons op. Hop, op weg naar Chiang Rai. Om 12.00 uur landen we bij de Witte Tempel. Een prachtige, in aanbouw zijnde tempel die de ondergang van de moderne wereld uitbeeld op de muurschilderingen. Heel apart!
Bij aankomst wordt Mar in een alternatief maar heel goed open lucht restaurantje geparkeerd en gaat Henk op zoek naar het door hem uitgezochte hotelletje Jansom House, 897/2 Jedyod Rd Wiang Muang, tel. 0-5371-4552 voor 500Bh per nacht incl. ontbijt, dagelijks schone handdoeken en 2 flessen water p.p.
Erg gastvrij en leuk. We boeken er een excursie en gaan op pad naar de plaatselijke nachtmarkt en eten daar vanuit diverse kraampjes. Tot zover de eerste 5 dagen van onze reis. Allemaal de hartelijke groeten,
Liefs, Marenhenk

• 21 December 2012 - 17:16

Katinka:

Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben en lekker zijn uitgerust. Hier is vandaag de kerstvakantie begonnen, dus dat betekent lekker aanlummelen ipv: britte eet eens door je moet zo naar school, ilvy nee je kan je slippers niet aan, we doen laarsjes aan. Kom opschieten anders zijn we te laaaaaaaaaat! Ook een soort rust dus:)
    We zijn weer benieuwd naar alle belevenissen. Veel plezier weer de komende tijd. Dikke kus Tink en co

• 21 December 2012 - 19:24

Leon:

Dag beide,

Nou, mooi verhaal weer! Alles als vanouds;-)
    Heel veel plezier en geniet ervan!

Leon

• 21 December 2012 - 22:12

Hans & Wil:

Dag Mar & Henk,
    Weer vanouds een leuk verslag. Wij hopen en denken dat jullie enorm genieten.
    Wij wensen jullie fijne (Kerst)dagen en een Voorspoedig en Gezond 2013.
    Natuurlijk blijven we de verhalen volgen. De Hartelijke Groetjes, Hans e& Wil

• 21 December 2012 - 23:02

Ninico:

Fijn een berichtje van jullie. Ik heb het voor mama al in grote letters geprint.
    In Chiang Rai zijn we nooit geweest, maar we hebben gehoord dat het een mooie stad moet zijn.
    Een zilveren tempel.....???? Het moet niet gekker worden.Ik vond de porseleinen tegeltjes-tempel al zo bijzonder. Beetje jammer dat de vrouwen niet in de zilveren tempel mogen, dan moeten we weer stiekem via een deur en een heel grote lens foto's maken!
    Verder gaat hier alles z'n gangetje. A.s. zondag gaan Nini, A-M + Tink naar de sauna. Daar verheug ik me op.

Veel liefs en geniet van elkaar en alle mooie en lekkere dingen die Thailand te bieden heeft.
    Nico en Nini

• 22 December 2012 - 11:45

Cary:

Hi,

Wat leuk om weer mee te lezen met jullie belevenissen! Ga heerlijk door met genieten!!
    Liefs, Cary

• 22 December 2012 - 12:05

Karin:

Uitslapen en ontspannen rondlummelen, heerlijk vakantie vieren dus. Dat hebben jullie wel verdiend. Nu weer top fit op naar nieuwe avonturen! En ik geniet een beetje mee. Ik wens jullie heel veel plezier, fijne kerstdagen en een gezond en sprankelend 2013. Bewaar wat energie voor thuis, zal je dan ook goed kunnen gebruiken. Tot volgend jaar. Knuffel Karin.

• 22 December 2012 - 15:19

Anne-Mascha:

Wat een heerlijke belevenissen weer! Dan denk weer terug aan de tijd, dat wij in Thailand en elders in Azië waren; mooie cultuur en natuur, aardige mensen en fantastisch eten. Geniet er maar van. Wij zijn inmiddels druk met de kerstvoorbereidingen (eten, cadeaus en dergelijke) bezig.

Tot het volgende bericht!

Groetjes van Richard, Anne-Mascha, Merijn en Merle.

• 22 December 2012 - 16:31

Monique:

Hallo, dat klinkt allemaal super, zon, mooie dingen en nog een keer terug(voor de tandarts). Wij zijn ondertussen in regenachtig Uk( wel fijn dat het de vooroordelen bevestigt). Weet ook waar je sleuteltjes van je koffer zijn, nl in de pondenportemonee:)! Geniet daar nog even door en een fijne kerst onderweg en tot in 2013, begin het nieuwe jaar goed! Liefs Monique

• 22 December 2012 - 20:28

Lisa En Wim:

Hoi Marian en Henk,
    Wat leuk dat jullie weer in Azië zitten. Beter dan in een grauw, grijs en nat Nederland.
    Geniet er van dan doen wij dat met jullie verhalen.
    Groeten van Lisa en Wim

• 22 December 2012 - 21:19

Wim En Rieja:

Hallo Henk en Mar

Tijdje geleden dat we contact hebben gehad. Zag nu dat jullie weer op avontuur zijn. Prachtige reis weer. we blijven jullie volgen en we wensen jullie een mooie tijd toe samen.

Hartelijke groeten

Wim Rieja

• 23 December 2012 - 10:56

Piet En Rini:

Het klinkt allemaal weer geweldig.
    Geniet er van. Fijne Kerstdagen.

• 23 December 2012 - 16:02

Dini En Piet:

Hallo lieve Mar en Henk,

Zo te zien gaat het goed met jullie en hebben jullie weer genoeg te doen en te zien.
    Eet niet te veel want alle pondjes moeten er weer af zoals je weet. We hopen dat jullie fijne feestdagen zullen hebben en een goede jaarwisseling, al weten we niet precies waar, omdat jullie 1 januari terug zijn. Veel plezier nog en een dikke kus van ons.

• 24 December 2012 - 16:08

Mariszka Van Dijk:

Wat een leuk verslag en zo herkenbaar. Geniet van het mooie weer, alle bezienswaardigheden en elkaar. Ook fijne feestdagen. (Hier mist je alleen regen en storm).
    Veel plezier Mariszka.