KL als slagroom op het toetje - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van marenhenk - WaarBenJij.nu KL als slagroom op het toetje - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van marenhenk - WaarBenJij.nu

KL als slagroom op het toetje

Door: Marenhenk

01 December 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,
Duiken was geweldig. We waren toch een beetje nerveus, omdat we enerzijds 8 jaar niet hadden gedoken en anderzijds dat onze duikervaring in Nederland niet goed was. Henk had twee theorieboeken geleend dus we hadden al het een en ander gelezen. Mar was al om 6.00 wakker en begon toen spontaan met Henk nog even de theorie door te nemen.
Om 9.00 startte het feest en het was werkelijk een feest. We hadden de hele dag een Nederlandse duikmaster tot onze beschikking. Dus eerst de theorie doorgenomen daarna de zee in om eerst wat skills te oefenen. Bijvoorbeeld je duikbril vol laten lopen met water en daarna weer leeg zien te krijgen of je regulator ( ding wat in je mond zit) uit je mond doen en naar achteren doen en dan weer terugvinden enzovoort. Dit oefenden we op 5 meter diepte. Henk had in het begin te weinig gewichten mee gegekregen, dus het was al een hele klus dat hij ook op min 5 meter arriveerde. Nadat we alle oefeningen goed hadden uitgevoerd, zijn we de zeebodem nog even gaan afzoeken op bijzondere vissen. Die hebben ze daar genoeg, erg leuk was de frogvis. Dezelfde ochtend nog een duik gedaan en smiddags weer een duik, hele grote schildpadden gezien en ontelbare andere vissen. Echt leuk en ook perfect dat we de hele dag een duikjuf voor ons zelf hadden. Nog een dag gechilled en het eiland over gewandeld. Het is zeer klein, dus met een uurtje ben je weer op je vertrekpunt. Wat erg bijzonder is, is dat er een grote groep zeezigeuners op het eiland en in de zee voor het eiland leeft. Het zijn Filipijnen zonder documenten. Deze groep is zeer arm en het verschil tussen arm en rijk is dan wel heel erg duidelijk. Een Engelse vrouw heeft nu een school opgericht. Ze hebben 1 leraar voor 70 kinderen in de leeftijd van 8 t/m 13 jaar. De meeste toeristen sponsoren deze school door armbanden of zelf gemaakte postkaarten te kopen, dus inmiddels hebben ze ook wat lesmaterialen kunnen kopen.
Gisteren aan het eind van de middag zijn we terug naar Semporna gegaan, dat is een klein uurtje met een speedboot. Daar hebben we verschillende medereizigers uitgezwaaid. Vanmorgen natuurlijk weer lekker vroeg op, om met de bus van 7.30 uur naar het vliegveld te vertrekken. Inmiddels zijn we in KL (Kuala Lumpur). Via een tip van een andere reiziger een onwijs leuk hotelletje gevonden midden in de place to be. Erg grappig is dat er zojuist een gratis concert van Julio Iglesias was. Wat zingt die man slecht zeg! Wij zijn ergens anders onder het genot van een drankje en een hapje op een terras met live muziek gaan zitten. Vanmiddag begon het spontaan heel hard te regenen, wij een shoppingmall ingerend. En die was grooooooooot. Ongelofelijk, heel luxe en groot. De hele binnenstad van Rotterdam, maar dan keurig netjes en overdekt.
Nog twee dagen in KL en dan komen we terug.
Dank voor al jullie reacties, het is altijd erg leuk om de berichtjes te lezen.
Gefeliciteerd Britte met je zwemdiploma, erg knap hoor, je hebt zeker het talent van je moeder.
Kom op Phoenix 6, nu is het echt wel genoeg met al die blessures.

Tot snel en veel liefs Marenhenk u

• 01 December 2011 - 19:01

Jeanette:

Hallo luitjes,
    Volop avonturen! Gelukkig geen bloedzuigers meer en shoppen vonden jullie helemaal niet erg he. We gaan zondag er weer voor. We zijn benieuwd! Komt Ed jullie halen?
    Gr. jeanette

• 01 December 2011 - 20:53

Fred W.:

Hallo Mar en Henk,
    Bedankt weer voor alle mooie verhalen, heb er weer van genoten.
    We zullen de komende tijd nog wel veel meer van Mar horen en Mar doe voorzichtig de laatste dagen, loop geen blessure op, want het 6e heeft je heel hard nodig.
    Groeten Fred

• 01 December 2011 - 23:32

Jenny:

Het was leuk om je verhalen weer te lezen. Zuzu is ook weer gearriveerd met een vertraging van 5 uur staking van de piloten. Geniet van je laaste dagen en een goede reis terug liefs xx

• 02 December 2011 - 09:12

Anne-Mascha:

Een fijne reis terug en tot gauw.

Groetjes van Anne-Mascha

• 02 December 2011 - 09:30

Wim En Lisa:

Hoi Mar en Henk, bedankt voor jullie mooie verhalen. We hebben er van genoten. Goede reis naar Holland.

• 03 December 2011 - 07:36

Cbs:

Lekker even flink die cc trekken geeft ook een goed gevoel toch?
    Kom maar gezellig terug in de leukste maand van het jaar. Tot snel,

xxcharl, bella, sam

• 03 December 2011 - 11:47

Hans En Wil:

Weer leuk om jullie belevenissen te hebben gelezen. Bedankt! En een goede reis terug.

• 04 December 2011 - 08:22

hmmmmmmmmmm