Dolfijnen - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van marenhenk - WaarBenJij.nu Dolfijnen - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van marenhenk - WaarBenJij.nu

Dolfijnen

04 Januari 2014 | Indonesië, Sulawesi Island

We hebben een auto met chauffeur geregeld om ons van Ubud naar Lovina te brengen en onderweg bij een paar highlights te stoppen. Als we vertrekken regent het nog in Ubud. Onze bagage wordt keurig naar de auto gebracht. Ook gaat de vrouw des huizes mee. Zij heeft een mandje met bloemen, rijst, stukje textiel en een bakje heiig water meegenomen. In optocht gaan we met personeel en koffers naar de auto. Daar wordt de auto ingezegend. Onze chauffeur vindt dan ook dat God hem beschermt en hij geen gordel nodig heeft. Henk legt hem uit dat God heeft gezorgd dat de gordel is uitgevonden. En zodoende doet onze chauffeur dan toch maar de gordel om.
Onze eerste stop tussen de buien door is bij een botanische tuin. Dit blijkt een groot en mooi park te zijn. De tweede stop is bij een zeer belangrijke tempel, het is er dan ook mega druk. Het maakt -zeker in de regen- op ons geen enkele indruk en we zitten alweer snel in de auto. Na nog een lunchstop, waar wij het eten -na inspectie van de keuken- iets te lokaal vonden en ons er niet aan hebben gewaagd, gaan we op weg naar Lovina. De chauffeur wist wel een leuk hotel. En inderdaad een leuk hotel met zwembad op een klein half uurtje wandelen van de hoofdstraat van Lovina.

De volgende morgen om iets voor half zes opstaan geblazen om naar de dolfijnen te gaan. Eerst een bootje regelen, dat is snel gedaan. En vervolgens moeten de bootjes in het water worden geduwd en dat blijkt nog een hele klus. Enfin na enige tijd op naar de dolfijnen. En die hebben we gezien! Het is wel een apart gebeuren. Met z'on 25 bootjes vaar je zachtjes rond op de plek waar de dolfijnen zouden moeten zijn. Als er dan dolfijnen worden gesignaleerd, racen alle bootjes erop af. Het lijkt wel dolfijnen jagen. We hebben geluk want 4 keer komen de dolfijnen in de buurt van ons bootje spontaan aan de oppervlakte zwemmen. Mar probeert een filmpje hiervan te uploaden ( nog niet gelukt; er staat nu wel een filmpje van de begrafenisceremonie van Sulawesi op het blog). Om 8 uur zijn we weer terug en genieten al luierend van de rest van de dag.

Vandaag met een shuttlebus naar Sanur (3,5 uur). Vandaar uit willen we overvaren naar een, volgens zeggen, prachtig eiland.

Voor de mensen die naar het nieuwjaarsborrel gaan, veel plezier.

Liefs Mar en Henk

• 04 Januari 2014 - 07:32

Katinka:

Lieve allebei
    Wat fijn om te horen dat jullie nog steeds zo genieten. Wat zijn die dolfijnen toch prachtige beesten he. Afgelopen oktober zwommen we in egypte tussen dolfijnen. We vonden het zo geweldig dat we overwegen om dit jaar nog een keer terug te gaan :).
    Terwijl jullie daar genieten van al het moois, gaat hier alles rustig door. De kerstvakantie is bijna voorbij, Britte is al een tijd aan het aftellen voor haar verjaardag. Ze wordt echt al een grote meid. En Ilvy is nog steeds een ondeugend spookje van 2. En Eric gaat prima op zijn nieuwe werk.
    Nou veel plezier nog in deze laatste week. We zijn benieuwd wat deze week jullie nog gaat brengen.

Veel liefs Tink

• 05 Januari 2014 - 12:00

Dini En Piet:

Hallo lieve mensen,

Gisteren naar het nieuwjaarsbal geweest en het was gezellig, niet al te druk. Maar leuke muziek
    en we hebben toch ook gedanst. Bella en Charles en Jeanette waren er o.a ook. Wij waren met
    Hans, Wil, Yvonne en Ruud. Dus maar een klein clubje. Jullie genieten weer met volle teugen zoals we
    kunnen lezen. Het weer laat wat te wensen over zo te horen maar geniet in ieder geval van deze
    vakantie en tot gauw. Dikke kus van ons xxxx